20 desember 2006

Julefest


Mandag var det klart for min og Stephens planlagte julefest. Vi rigget opp Stephens rom (størst) med sofaer, mat og drikke, mitt rom med datamaskin og karaoke, og dermed var det klart for å få besøk. Egentlig var det allerede litt seint, da mange allerede hadde dratt hjem til jul, men vi fikk det likevel greit. Det strømmet på med folk fra 8 og utover, og etter hvert kom det også (u)lyder fra mitt rom. Drikke var det overflod av, i tillegg var jeg og noen andre ikke så veldig tørste, så nå har vi masse flasker og kartonger på hylla til neste gang. Etter hvert dro de fleste hjem, men vi var 7 igjen som holdt det gående til 6-7-tida. Herlig med ferie :)

Jeg regner med å ta med datamaskinen hjem, så det er mulighet for karaoke for de som vil. Kan også ta med hjem til jul dansematten jeg fikk i går (dessverre for seint for festen). En dansematte er omtrent 1m*1m, og er delt opp i 3*3 ruter. Det er da fire piler, som må du tråkke på de(n) riktige pilen(e) til riktig tid etter et mønster på dataskjermen. Det er altså ganske annerledes enn dansekurset jeg har hatt med Birgit de to siste månedene.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg gleder meg til å prøve dansematte. Karaoke tror jeg at jeg skal overlate til andre, det får være grenser for hva jeg skal utsette familien min for. Skal forresten hilse fra Eyvind og si at han skulle være hjemme 3. juledag. (Ellers mye på farten)
mamma

Anonym sa...

Uff hvor treg jeg er... NÅ først ser jeg hva du skriver- at du har tatt dansefoten fatt. Det er nok mange her hjemme som venter på et engasjement i jula. Hva er favorittdansen?
(Og jeg venter nå bare at du også tar trekkspillet fram...)

Matias sa...

Det sier de alle, og så blir det til at ingen synger karaoke, men vi får se. Dansematten skal jeg pakke ned i bagasjen.

Har gått mye i vals, men også cha-cha-cha, tango, rumba, gresk, quickstep, og noen andre jeg ikke husker navnet på.
Kan ikke noen spesielt godt, det ble det ikke tid til, er stort sett begynnerstegene til alle vi har gått gjennom...

Anonym sa...

Jeg må vite hva den søte dama i rødt heter. ? Det er viktig for en gamling over 60..... At du er i danseløve, var ingen bombe. Bomba var dama. Utrolig bra å lese alt du holder på med. Topp. Velkommen hjem.