19 desember 2006

Zell am See


Endelig var det tid for skituren til Zell am See i nærheten av Salzburg. Vinteren her har vært helt elendig med kjempevarmt vær, og ingen muligheter for å stå på ski. Derfor var det store forventninger til denne turen. Førsteinntrykket var imidlertid ikke så bra, med svært lite snø der også. Det endret seg imidlertid raskt på isbreen i 3000 meters høyde. Vakkert!

Med leide slalåmski (de hadde dessverre ikke telemarkski) gikk det også unna i bakkene, kanskje litt for fort. Riktignok er det kjipt å kjøre så forsiktig at man ikke faller, men ski med stålkanter er ikke alltid like gunstig. Det er imidlertid småtteri i forhold til de som vrikket ankelen kraftig eller røyk korsbåndet...

Denne turen hadde det meste. Etter en lang dag i skibakken, stod en middagsbuffet klar, badstua var varm, og på kvelden var det en fest med gratis drikke. Det siste førte til en del bakrus for flere i skibakkene. Selv klarte jeg å bli småsyk på siste festen på lørdag "beach party", med banankjede), og det var egentlig ganske kjipt, så forhåpentligvis unngår jeg det seinere. Fredagen var det også "pyjamas party", men det var stort sett samme opplegg begge dagene.

Uansett var det skibakkene som dominerte turen for min del, med turer hver dag. Seinere kommer jeg nok til å prøve å finne skibakker i nærheten av Graz, hvis bare denne snøen kommer...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei kjære bror!

Gleder meg til å se deg snart i Kristiansand, og høre alle detaljene om det glade livet i Graz... Hvis du skal en tur til Oslo, kan du bare låne leiligheten vår (vi er der ikke - er i Tyskland på den tiden). Men tror nok vi må gjemme alkoholen - det kan bli litt vel farlig, tror jeg (ut fra det jeg leser på bloggen din iallefall)...

Klem, Guro

Matias sa...

Servas Guro!
gleder meg til å se deg også. Jeg tror imidlertid jeg blir i Kristiansand hele tiden, med mindre det skjer noe spesielt i Oslo.

Det er ikke så galt ennå at du må gjemme alkoholen. Inntrykket fra bloggen er kanskje litt skjevt, da det som skjer på festene er stort sett å treffe andre, drikke, musikk eventuelt litt lett dans.

Riktignok ble det en av dagene litt mye, men det er en erfaring jeg ikke kommer til å gjenta i jula, da er det uansett mye morsommere ting som skjer (håper jeg)

Anonym sa...

Er ikke meningen å moralisere. Er bare misunnelig, og lengter tilbake til min egen erasmus-tid!! Kjenner jo igjen noen lignende historier fra da... Tror nok jeg må komme på besøk en gang!

Klem, Guro