08 desember 2006

Wien


Etter Ljubljana forrige uke, er det endelig tid for Wien. Dette er en av de organiserte turene, så forhåpentligvis kommer vi ikke for sent eller på feil tog denne gangen... Ikke bare er det en del organiserte omvisninger, som til Christkindlmarkt for Glühwein (Julemarkedet for gløgg), Stephansdomen med katakombene eller Schloss Schönnbrunn, men vi har også masse fritid! Da kan vi gjøre det på måten jeg liker best, traske rundt i byen uten mål og mening, før vi stikker innom et konditori eller setter oss ned i parken. Satser på å en riktig fin tur, som dere forhåpentligvis kan lese om neste uke, med bilder. (Skriv kommentarer og mas hvis de ikke kommer)

Førjulsfest


Eller en av dem, går det vel an å si. Denne gangen hos Carina og Flo(rian), som jeg ofte treffer på spillkveldene. Carina hadde som vanlig lagt masse god mat, og Flo stod for Glühwein og Feuerzangenbowle, som er en drikk med karamellisert sukker som drypper ned når det brenner fra 80% alkohol. Resultatet ble også farlig godt. Traff en del kjente, og også noen nye folk, på bildet er fra venstre: Thomas, Flo, Babsi (Barbara eller noe sånt) og ... hun fikk jeg visst ikke med meg.
Carina hadde også hengt opp mistelteiner på strategiske steder, men de ble visst ikke brukt så mye. Nåja, fikk jo en bussi av Carina, så helt mislykket var det jo ikke :)

Nå må jeg virkelig pakke, ellers kommer jeg for seint igjen...
Ønsker alle lesere en fantastisk god helg :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg håper ikke det blir en nedtur å komme hjem til jul etter alle de hyggelige turene og sammenkomstene du er med på.
Kanskje du må planlegge noen vennetreff i Kristiansand i romjula, så du ikke lengter tilbake etter 2-3 dager?
Men enn så lenge: Kos deg videre!!

Anders sa...

"Bussi"? Hehe.. Flott nettside du har Matias, du er god til å oppdatere! Og bra å høyre at det vart tur til Budapest!! :) Håpar eg møter deg på msn snart..! Fortsatt god helg! :)

Anonym sa...

Du store verden, høres jo nesten mer ut som du er geografistudent i praksis enn informatematiker. Artig å følge med på dine skriblerier. (Særlig når alternativet er å lese exphil. Skal jeg kjøpe bok snart mon tro?) Ha det artig videre i Wien, Basel, Caracas og hvor enn du farer i løpet av oppholdet!

Matias sa...

Null Problem, lengter ikke tilbake når jeg vet at de fleste andre også drar hjem til jul. Dessuten vil jeg jo se dere også!

Bussi = Nuss(Kyss)

Ja, erasmusstudent er en tilstand, ikke et yrke. En strøm av nye opplevelser. Anbefales virkelig!
Exphil høres virkelig kjipt ut i sammenlikning. Anbefaler en ukes lesing av sammendraget, eventuelt sammendraget fra i fjor.

Takk for alle hilsener, håper å treffe dere igjen snart!