13 januar 2007

Godt nyttår


Etter en lang periode med sulteforing, er det igjen på tide å ta tastaturet fatt, og skrive litt mer. Det har riktignok vært juleferie i mellomtiden, med mer enn nok å finne på.

Dansing


For de som ikke leste forrige bloggpost så veldig godt, så har jeg tatt et dansekurs med Birgit 8 kvelder i høst. Jeg hadde det moro, men også et svare strev med å huske hvilke føtter som skulle hvor, spesielt når de gjennomgikk så mange av standarddansene vals, cha-cha-cha, tango, quickstep, +++. For Birgit var det derimot ganske lett, så jeg må finne en annen dansepartner (ikke moro å gå på et dansekurs med flere gutter, uten partner), eller kanskje velge et av USI-dansekursene (universitetsidretten).
Uansett har jeg det moro med dansematta jeg fikk før jul, og der glemmer jeg heller ikke stegene, de vises som 4 forskjellige piler på skjermen, og jeg må tråkke på tilsvarende pil på matta. Hard trening er det også, kan bli kjempesvett etter kort tid, så det er ikke den beste festunderholdningen å holde på med selv. Er vel som karaoke, de fleste vil heller se på de andre... :-P

En av de to mattene jeg hadde, ble igjen hjemme i Kristiansand, så jeg håper dere får det like moro som dere hadde i jula :) Det var i hvert fall mye god innsats fra alle sammen ;)

Juleferie


22. Desember dro jeg "hjem" (egentlig er jeg jo hjemme i Østerrike også) til Kristiansand og Norge, og fikk for første gang på noen måneder treffe familie og gamle venner igjen. Lørdag var det tradisjonell marsipanlaging hos farmor, der diverse marsipanfigurer ble knadd ut. Julaften ble også ganske vanlig, risgrøt der Stine fikk mandelen (typisk ;-) Vi kommer til å huske den, ja). På kvelden var det som vanlig torsk og knask, uten presanger, men med et artig spill i stedet.

Den store forskjellen fra andre år, var at nevøen min, Aslak, nå 14 mnd. nå kan gå, og dermed komme borti mye rart. Men han er jo søt da ;)

Nyttårsaften ble også godt feiret med gamle venner fra videregående. Det er jo stort sett den eneste gangen at alle kommer hjem igjen, og da er det jo greit å treffes. Rundt midnatt gikk vi ut for å skyte opp (ja, mesteparten gikk faktisk riktig retning) raketter etterfulgt av leker.

Det var egentlig ganske merkelig å treffe gamle venner igjen, da det er ganske lenge siden, og blir litt fjernt. Eventuelt var det at jeg trives så godt i Graz, at jeg før hjemreise 5. Januar lengtet tilbake til Østerrike...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det virker absolutt ikke som du hadde problemer med å vite hvor føttene skulle plasseres på dansematta, så et dansekurs i standard-danser burde være "peanuts". Lykke til- jeg er sikker på at alle familiens kvinnelige medlemmer vil stå i kø for å engasjere deg. Og hvilken popularitet du vinner i det sosiale livet! Garantert!

Anonym sa...

Es is schön, dass du dich hier bei uns im wuuuunderschönen Graz so zu Hause fühlst....(und, ich hab verstanden, was du geschrieben hast!!! - glaub ich halt ;o) ... )
Bussi

Matias sa...

skal tenke over et dansekurs, kanskje jeg til og med skriver noe om det på bloggen seinere ;)

veldig bra, Marion :) Egentlig tenkte jeg ikke på deg når jeg skrev, da hadde jeg gjort det enklere, så det det er veldig bra når du likevel forstår det meste!
*bussal*