17 januar 2007

Tilbake i Graz


Har ikke skrevet noe særlig om hvordan det går i Graz på en stund, så nå er det på tide å oppdatere litt. Grunnen er delvis at det skjer masse her nede, og dermed blir det mindre tid, og desto mer moro.

Bursdagsfeiring


Samme dag som jeg kom hjem (5. Januar), ble jeg invitert på bursdagsmiddag (bilde) til Carina, og vi var 4 som dro ut på byen for å spise. Søndag 7. Januar planla jeg og Florian en overraskelsesbursdagsfest (mest Flo, da han jo bor sammen med Carina), bare for å finne ut at Carina selv hadde planlagt en fest... :)

Rykter og spekulasjoner


Uten å nevne navn (de det gjelder, vet det nok selv ;), var det i jula noen spekulasjoner om Carina og meg, etter at jeg 8. Desember skrev om en fest der jeg fikk en bussi (=nuss/kyss) av Carina.

Riktignok er hun veldig grei, med godt humør og en god kosebamse ("kuschelbärin"), med andre ord en god venn, så ryktene er ikke helt gale heller. Jeg vil også si at det ikke er noe mer, så får dere tro hva dere vil.

Prøver og sånt


Akkurat nå kunne jeg godt studert i Norge for et par uker, da det er en del prøver på gang. De går sånn mer eller mindre bra: 1 (best), 2, (1+8)/2 = 4 (med mulighet for å forbedre 8eren) og sannsynligvis en 5 (stryk). I tillegg kommer topologi, som jeg egentlig har gitt opp. Tilsammen blir det vel minst 2 stryk, 3 stå og 2 usikre.

Jeg er likevel ikke den som er mest stresset når det gjelder prøver og sånt, uten at jeg tror det overrasker noen. Litt kjipt er det jo når venner ikke har så mye tid som før, men det bedrer seg vel i februar. Dessuten skjer det også andre ting som avskjedsfest og stamkro også nå i januar.

Sjokolade


Nåja, litt fri går jo an, fredag 12. Januar dro vi rundt 50 stykker til Zotter sjokoladefabrikk, der vi fikk smake sjokolade fra et samlebånd, så mye vi ville. Mmmmhmm :-D Det ble til og med nesten litt for mye av det gode (men bare nesten ;). Smakene som rullet fram, inneholdt for eksempel marsipan, gresskarkjerneolje, karri, masala (indisk), oliven, eddik, eple, cashewnøtter, mango, ananas, ...

Etterpå gikk bussen videre til Loipersdorf Therme (bad), med herlig varmt vann, badstu og andre ting. Var virkelig avslappende å ikke tenke på noe annet, bare slappe av.

Singstar


Her skulle det egentlig stått om det kjempeartige singstarfesten (=karaokespill) hos Nicki på søndag, men den ble dessverre avlyst. Jeg har funnet ut at det er litt mer praktisk med karaoke, enn å bli gjennomvåt av svette på dansematta. Nåja, får prøve å installere en nyere linux, så kanskje karaokespillet funker for meg også.

Sushi på løpende bånd


Mandag dro jeg uansett med Georgina, Carina og Florian på sushirestaurant, der vi kunne ta så mye vi ville fra et samlebånd som gikk forbi bordet vårt. Ikke helt typisk østerriksk mat, men veldig godt.

Uten sykkel


Når jeg var på vei til universitetet på tirsdag, som vanlig med dårlig tid, brakk styrestanga på sykkelen. Ja, nettopp, stanga mellom styret og forhjulet brakk plutselig av, og jeg er blitt fotgjenger... Tyder dårlig for forelesninger som ikke er så viktige. Så får jeg håpe at Stefan (husverten som jeg også leide sykkel av) kan fikse på den snart.

1 kommentar:

Anonym sa...

Godt du har dansematta som kan balansere matorgiene litt. Har erfart at østerrikerne kan lage sjokolade (Mozart-kuler- mmm!)