27 januar 2007

Erasmusfest med karaoke


Forrige torsdag var det igjen erasmusfest, den siste i semesteret. Etter to kjipe episoder tidligere i høst med brannslukningsapparater (og påfølgende vasking), var det denne gangen heldigvis bare moro, fra begynnelsen klokka 9, til jeg tok kvelden sånn rundt 3-4. I tillegg til å treffe masse andre erasmusstudenter, var det også karaoke, der jeg også fikk prøvd å synge, først en gruppe på 4 med "I will survive", etterfulgt av "Summer nights (grease)" med Nicki.

Typisk for denne festen, stammkroa på tirsdag og egentlig generelt ellers også, er at det er mange som drar hjem, noe som jo er litt trist. Jeg er uansett glad jeg blir, da det heldigvis også er mange som blir, dessuten kommer det jo masse nye også, sikkert noen greie folk++ ;-)

Singstar


Mandag var det endelig singstarparty igjen, hos Nicki og Markus. Der kom jeg med Julia, Florian og Joss (Josefine er Flos kjæreste, men det går litt treigt, så vi som kjenner dem prøver å få dem litt mer sammen ;-P ). Jeg har jo hørt noen av sangene ganske ofte, etter å ha lastet ned en pakke med sanger fra internett. Fikk likevel stor spredning, fra "Superstar" til "Amateur" (alt på vanskelighetsgrad "lett"), og de andre (unntatt Nicki som aldri gjorde det dårlig) sang også vekselvis godt og "originalt".

Uansett var det kjempemoro, spesielt med gode venner, og uansett om det var god eller dårlig sang, og det var også kjempegodt med tiramisu. Dessverre blir det nok ikke noe liknende på en stund, da Nicki har dratt til München for en måned, hvis jeg ikke da får det til å funke på min datamaskin.
(Bilde: Nicki til venstre og Julia til høyre, Joss i sofaen, mens Flo tar bilde med sitt kamera)

Maratonforelesning


Etter erasmusfesten forrige torsdag, var det "partielle differensiallikninger 2" dagen etter. Det er også en kjip forelesning å skulke, da det lett blir oppdaget at det er 1 student i stedet for 2 til stede... Heldigvis går det da an å godsnakke litt mer med professoren, som å utsette forelesningene fra 8-9-tida til 12 :-)
Dermed varte det bare rundt 5 timer, i stedet for fredagen etter der det varte fra 9 til 11 og 12 til rundt 4. Det mest imponerende er jo at det går an å forelese så lenge, jeg satt jo bare å hørte på. Grunnen til at jeg fremdeles tar det, er at det er ganske moro, og vi har fått utdelt forelesningsnotater, i motsetning til et visst annet fag *host* topologi (har droppet ut for lengst).

Demonstrasjon


Etter valget og SPÖs (likner på arbeiderpartiet) valgseier, hadde nok noen et lite håp om at løftene om å fjerne studiegebyrene på rundt 3000kr i semesteret. Det skjedde selvsagt ikke, så da gikk 2-3000 studenter i demonstrasjonstog. Da veldig mange hadde fått tak i fløyter, var det ikke noe problem å høre hvor de gikk. På grunn av en forelesning fikk jeg ikke sett så mye av toget dessverre.

Ingen kommentarer: