02 oktober 2006

Venezia!


Endelig ferdig med språkkurset, så da var det på tide å feire med en tur til Venezia. Jeg hadde aldri før vært i Italia, så det passet jo fint. Vi (rundt 20 internasjonale studenter, de fleste fra Spania) dro ned på torsdag og fredag. Jeg fikk dermed 2 dager + litt av søndag i Venezia. De var egentlig nok, for jeg vil kalle Venezia en av de fineste OG styggeste byene i verden. Fasaden er fin, og transportsystemet er veldig fasinerende, med alle kanalene som brukes til transport. Det er også veldig artig med en bilfri by. Dessverre er andreinntrykket mindre positivt, da bakgatene ofte har en vond lukt, skulle tro de har et kloakkproblem. Dessuten er det flust av turister her, selv nå utenom sesongen, så jeg kunne aldri tenke meg å studere her. Derimot høres det morsommere å dra ned i november på orienteringsløpet her som Eva (var med på turen, er fra Ungarn) fortalte om, da det ikke er så mange der da.

Venezia er ikke akkurat veldig billig, men det var bestemt en billig tur. Riktignok innebar det 8 personer fordelt på gulv + 3 senger, men det fungerte jo det også. Dessuten gikk det greit å kjøre ned i bilen vi leide. Dessverre var det litt mye spansk på turen, og ofte lange pauser, men så var moro med festing på kvelden.

Det ble tatt mange bilder på turen, så jeg gadd ikke gjøre det selv, men det betyr at jeg ikke har noe å legge ut på bloggen ennå, det kommer forhåpentligvis snart.

Ingen kommentarer: