09 oktober 2006

Sport eller skriving?



Nå har semesteret begynt, og dermed også noe som kan minne om hverdager. Selvsagt er det fremdeles mange aktiviteter, fester og turer arrangert av ESN (Erasmus Student Network), ÖH (Österreichische Hochschulerschaft), eller av oss selv, men ikke like ofte som før. Det er kanskje like greit, men det betyr også at jeg må finne andre ting å gjøre. Vanligvis liker jeg godt å bruke datamaskinen til å skrive, eventuelt mindre nyttige ting, men med internettforbindelse bare i hagen, begynner det å bli litt kaldt og kjipt (vi får sannsynligvis egen forbindelse på onsdag). Med andre ord har jeg blitt så desperat at jeg har meldt meg på USI-sportskurs. Til nå har jeg meldt meg på sjonglering sammen med noen andre erasmusstudenter, i tillegg til frisbee ultimate. Det høres kanskje litt døvt ut, men det er slitsomt nok, i hvert fall for meg.

Vi var også en gjeng erasmusstudenter (Stephen, Emilie, Raquel,...) som planla å prøve ut percussion (afrikanske trommer), men det ser ikke ut til å bli noe av etter at trommene plutselig kostet mer enn før, og jeg er for feig til å gjøre det aleine. Spørsmålet er om Afro Jive (dans) eller Østerrisk folkedans er noe bedre, det er uansett noe av hva de andre tenker på. Jeg tviler litt på det, til tross for at noen hjemme utvilsomt synes det er en god ide.

Matlaging


Da er det enklere å lage mat, for eksempel rømmegrøt og røykelakssaus for to uker siden. Det gikk egentlig veldig greit, selv om det var litt stress å lage begge deler samtidig. Å få ut smøret av rømmegrøten gikk selvsagt ikke, men den ble likevel god. Det samme ble røykelakssausen (med vin og fløte, sammen med pasta, mmm...) selv om halvparten av pastaen havnet i utslagsvasken. Jaja, det viktigste var jo at vi hadde det greit, Emilie, Stephen, Nessa og meg. Jeg hater nemlig å lage middag til meg selv, men med besøk blir det mer nyttig og mye koseligere. Har dessverre ikke bilder fra middagen, så jeg tok i stedet et bilde av dagens rester, som jeg lagde med Birgit i kveld. Blir nok en god frokost i morgen tenker jeg :)

Ellers kommer jeg sannsynligvis hjem til jul, tenker på 22.desember-5. januar. Egentlig har jeg vel i praksis ikke noe valg, dessuten gleder jeg meg jo til å treffe familien igjen. Når ideen om å invitere alle til Graz er fullstendig urealistisk, får jeg like greit komme til
Kristiansand.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Matias!
Hva slags mat er det vi ser på bildet?? (Synes nesten det likner på en dekorasjon fra formingstimen på skolen- huff, det ga meg dårlige assosiasjoner..) Og røykelakssaus- det må du fortelle litt mere om. Alltid spennende med tradisjonelle matvarer i nye variasjoner.
PS: Menn som er glade i å lage mat og danse blir veeeldig populære blant jentene- har du glemt siste del av utsagnet?

Matias sa...

Det er røykelakssausen på bildet, med litt rar belysning på grunn av blitsen. Skal tenke over det med dans, men har ikke begynt med noe kurs ennå.