03 september 2006

Bilder av rommet, mens det ennå går an å gå på gulvet


Jeg tenkte kanskje noen var interessert i å se hvordan jeg bor, så jeg tok et par bilder.
De to første er fra rommet mitt, først den delen som vender mot hagen, og så (etter å ha flyttet alt rotet til den andre siden) den andre halvdelen. Tror jeg skal kunne få det greit her, må bare henge opp noe på veggen så det ikke bare blir hvitt.

Ellers har jeg egen do og dusj, for øyeblikket er det bare kaldt vann der, så jeg kommer nok til å bruke badet også, som også har en vaskemaskin. Stephan som skal bo ved siden av, har bare dette ene badet, så jeg får unngå å okkupere det alt for mye. Kjøkkenet er også på plass, døra mellom kjøkkenet og rommet mitt kan imidlertid ikke låses, men det burde ikke være noe problem, siden jeg har et fint skilt på døra (Høyspenning, forsiktig! Livsfare).

Hagen er også ganske fin, i hvert fall nå mens det ennå er relativt varmt. Akkurat nå sitter jeg på en benk ved elva, ikke så langt fra Schlossberg (bilde). Jeg har nemlig ikke internett på hybelen ennå, så da snylter jeg litt her. Nå tar imidlertid batteriet snart slutt, så får skrive mer seinere. Regner likevel med å få internett snart, det er nemlig noen som har trådløst i 3. etasje, og da kan jeg få passord av dem for 8€ i måneden. Så får jeg forhåpentligvis ordnet med MSN/ICQ, Skype, og bloggoppdateringer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Matias!
Virkelig flott å bli så oppdatert allerede.Og betryggende å høre at minstemann klarer seg bra ute i den store verden. Nå skal du vel holde rommet i den stand bildet viser helt til vi har vært på besøk- kanskje en gang utpå våren...? Du nevnte valgkamp. Har du hørt noe om Heider som var så omtalt for noen år siden- til skrekk og advarsel? Er han ute av bildet? 12

Matias sa...

Når jeg kom for 3 dager siden, var det mulig å gå på hele gulvet, bortsett fra der det var seng og skap. Si rundt 9 m^2 ledig plass. Nå er det kanskje bare 7 m^2 ledig, så hvis det fortsetter sånn, bør alle besøkene komme innen en og en halv uke.
Vel, vel, får vel rydde litt da...

Jörg Haider er ute av FPÖ, men de virker ganske fremmedfiendtlige likevel. Hvis jeg skulle stemt, ville det nok blitt Die Grünen (de grønne) ut fra det lille jeg har sett til nå. ÖVP/SPÖ høres ut som to kjedelige, store sentrum-høyre/venstre-partier, i tillegg fins det masse småpartier.