05 juni 2007

Jobbtilbud


Jeg har ikke akkurat vært så aktiv med å søke etter sommerjobb, men så da passer det veldig greit når jobbtilbudet plutselig kommer på epost fra Netview.


Netview Technology er et lite firma som har flere rekke forsknings- og
utviklingsprosjekter sammen med bl.a Universitetet i Oslo, Simula
Research Laboratory og Telenor. Vi kontakter deg for å høre om du er
interessert i deltagelse i et av disse prosjektene; enten i form av
sommerjobb deltidsstilling eller (senere) fulltidsjobb/PhD. Grunnen
til at vi kontakter deg er at du har gode resultater fra vitenskaplige
konkurranser og virker som en hyggelig fyr på bloggen din.


Det er beskrevet 4 prosjekter i eposten, minst 2 av dem høres spennende ut. Alt er programmering, og av den morsomme typen (matematikk og algoritmer, for internt bruk (ingen vanskelige brukere å forholde meg til), i C og linux). Ikke at jeg tror det blir lett, men da lærer jeg sikkert noe i tillegg.


Lønnen er bra: 200 + feriepenger for sommer og deltidsansettelse, og
mye høyere enn andre forskningsstillinger ved faste stillinger/PhD. Du
kan jobbe hvor du vil, men vi har kontorer i Forskningsparken (men der
er det ingen i sommer)


Har ikke fått så mye detaljer her ennå, men dette høres jo bra ut. Da trenger jeg forhåpentligvis ikke være i Oslo hele tiden. Og lønna klager jeg heller ikke på, jeg kjenner jo noen venner som tjener 60 kr/timen i butikk her i Østerrike...
Et av prosjektene forutsatte en deltidsstilling, der jeg kan jobbe 20% ved siden av studiene. Det hørtes også ut som det morsomste prosjektet. Dessuten er det jo bare å bytte ut et kurs eller 2 på universitetet, og få litt erfaring i stedet, men det blir aldri aktuelt å avbryte studiet for å jobbe.

Det føles veldig bra å bli hodejagd allerede nå, bekrefter i hvert fall at jeg har valgt et studium som i tillegg til å være morsomt, også har gode jobber.

Guro og Martin


Skulle egentlig være hovedtemaet for bloggposten, før jeg fikk eposten... håper dere tilgir meg, Guro og Martin ;)
Ja, faktisk, jeg har endelig fått besøk av noen i familien :D Guro og Martin kom til Graz på søndag, og vi har allerede sett litt av Graz sammen. Måtte på universitetet på mandag, men vi har vært sammen tre ganger, til tre måltider. Først ble det å gi litt inntrykk av studentlivet og -maten, altså pizza, og den katolske mensaen (beste studentkantina i Graz). I dag under forelesningene kunne da Guro og Martin dra til Schlossberg, og se seg rundt i Graz, før de kom på besøk til meg i kveld og lagde middag. Etter et stort ryddeprosjekt var det mulig å sitte på rommet, så vi hadde det egentlig veldig greit. Først og fremst smakte det kjempegodt med mat og god vin, så fikk vi prøvd ut dansematte og karaokespill, Martin fikk beskjed om at han sannsynligvis har en jobb (Gratulerer! :), og vi feiret med sjokolade og Ösi-wasser (Marillen-schnaps). I tillegg til at det selvsagt var kjempehyggelig med besøket i seg selv.

I morgen drar vi på vandretur, hvis ikke været blir alt for dårlig. Det blir i nærheten av Graz, på en av høydene rundt. På ettermiddagen blir det forhåpentligvis mulighet for litt østerriksk mat, før vi drar på erasmus-stamkroa (stammtisch).

Ups, da var det litt seint, får skrive om den ville erasmusutflukten til Melk seinere...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jobbtilbud til deg og nesten løfte om jobb til Martin - hvilke gode nyheter! Ikke rart stemningen var god i går. Gratulerer og kos dere videre sammen...