15 juni 2007

Weinstraßenfahrt


Først må jeg bare beklage at de som abonnerer på postene, ikke har fått noen i det siste, håper det er fikset nå. Dere får lese på matiasholte.blogspot.com, der er det bilder i tillegg.

Dessverre måtte Guro og Martin dra allerede på torsdag, og rakk dermed ikke å bli med på Weinstraßenfahrt. Die Weinstraße er et område i Steiermark der vingårdene ligger på rekke og rad. Vi dro en halvtime med full buss til Weinbau Leiner, i flotte grønne omgivelser, der vinrankene stod tett. De var vant med besøk, og vi ble ledet rett inn i vinkjelleren, der det stod klart for prøvesmaking av 8 hvitviner og 2 rødviner, med bakgrunnsinformasjon om vinene og vingården innimellom, blant annet at Steiermark er kjent for gode hvitviner, mens de gode rødvinene er i Burgenland (Øst-Østerrike). Jeg foretrakk likevel rødvinene best. Til slutt kom det imidlertid en veldig god bringebærlikør, som jeg kjøpte med tilbake. Mmmmh...

Turen fortsatte til en heurigen, med klassisk brettljause (kjøttpålegg med brød). Fra bordet vårt gikk det an å plukke modne moreller fra treet.Det var til og med mugger med vin på bordet, men de fleste hadde fått nok. Da var det like greit å ha det hyggelig rundt bordet.

Erasmusparty


I dag er det avskjedsfest, altså siste store fest med erasmusstudenter dette semesteret. Det er ganske vemodig å tenke på; selv om jeg blir her til neste år, drar veldig mange av de jeg kjenner hjem igjen. Det blir karaoke som på festen i vinter, ellers pleier det uansett bli en artig stemning med (spanske) erasmusstudenter og musikk :)

Sommerferie


Jeg har nå sagt ja til jobben på netview, og begynner vel i juli en gang. Jeg regner med å kunne jobbe i Kristiansand også, eller hvor som helst med strøm- og internettilgang for den saks skyld. Var i hvert fall noe sånt som stod i kontrakten. Jeg kommer vel også hjem i begynnelsen-midten av juli, men har ikke bestilt noe ennå.

Ingen kommentarer: