12 mai 2007

C60 død, 3,5 år gammel


Jeg som trodde at mobilen min tålte alt, etter hundrevis av fall fra små og store høyder, men torsdag sa den takk for seg, uten forvarsel. Når jeg slår den på, gir den bare fra seg et pip, før den slår seg av igjen med en gang igjen. Var innom en sjappe for å se om den kunne fikses, men den funket verken med nytt batteri, eller nullstilling ved hjelp av en datamaskin + kabel, så da gav jeg opp.

Egentlig hadde det vært artig med en litt mer moderne mobiltelefon, men jeg klarer ikke helt å finne sånt på dagen. I tillegg kommer alt styret med bindingstid til en bestemt leverandør/abonnement, og sånt varer gjerne 24 måneder i Østerrike. Dermed ble det til at jeg skaffet en billig, gammel, brukt mobil, som kan akkurat det samme som den gamle: ringe, sende SMS, og nummerliste (har dessverre mistet numrene som ikke lå på sim-kortet). Pluss litt til, men det er ikke så viktig. Jeg har akkurat det samme telefonnummeret, så det er jo også praktisk.

IPSC


I går var det "Internet problem solving contest" med masse morsomme oppgaver, der jeg, Birgit og Luci ble beste østerrikske lag med "Grazy". Oppgavene ligger ute her, de fleste med løsninger, god fornøyelse! Vi fikk 7 poeng, og kommer enda sterkere tilbake neste år. Moro var det uansett :)

Eurovision


I kveld er det finale i eurovision/melodi grand prix, og en del svenske og finske erasmusstudenter har reservert et rom i propeller (samme sted som stamkroa for erasmusstudenter), så jeg tar vel turen dit jeg også, for å gi moralsk støtte til... FN. Hmm... de deltar visst ikke, nei da vet jeg ikke. Måtte det beste lande.. ups, mener sangen vinne.

For de som ikke tok det - ja, jeg mener nabostemmer er svært utbredt, men jeg ser ikke noe problem i det. Det er morsomt å følge med på sirkuset uansett, og det blir bra å treffe de svenske og finske erasmusstudentene igjen :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, kjenner til problemet! Tror det er et typisk C60-problem! Det samme skjedde nemlig med min mobil (som ble litt over 1 år gammel før hele den indre elektroniske delen måtte byttes ut...) Tror jeg har (av en eller annen grunn) din kvittering liggende i en skuff - så hvis du vil reklamere, har du ennå 1 1/2 år på deg (er 5 års reklamasjonsrett på mobiler). Klem, Guro

Matias sa...

wow, får kanskje klage når jeg kommer hjem til sommeren, er jo greit å ha en mobil i reserve :)
klem matias