08 mars 2007

Semesterstart!


Nå er ferien dessverre(?) for lengst over, og jeg har fått sett på hva som fins av kurs og aktiviteter nå på våren. Det er uhorvelig mye å velge mellom, så jeg måtte bruke en enkel strategi. Denne strategien har to faser: stapp og hersk og velg og vrak. Stapp og hersk er egentlig en metode for å pakke en koffert, men jeg bruker den her på en annen måte. Først søker jeg etter morsomme fag (som for eksempel inneholder ordet "Algoritme"), deretter spør jeg andre jeg kjenner, om de har noen anbefalinger. Til slutt gjenstår bare å gå gjennom alle kursene på de aktuelle fakultetene, og se om noen høres artige ut. Den samme strategien har jeg brukt på sportskurs, men der var det mindre å velge mellom, og dermed enklere.


Det eneste problemet med denne strategien alene, er at det til sammen blir litt mye å gjøre. Timeplanen er nemlig relativt full. Dermed må jeg etter hvert gå over til fase to.

Velg og vrak, eller i mitt tilfelle blir det stort sett vrak, går da selvsagt ut på å droppe ut av enkelte fag, etter hvert som det ikke passer, eller det er for kjedelig eller vanskelig. Differensiallikninger er da en svært aktuell kandidat, og nevrale nettverk ligger heller ikke så godt an. I tillegg prøver jeg på topologi igjen, denne gangen ved Karl-Franzens universitet, men er ikke helt sikker på om jeg gjennomfører der heller.

Av sportskurs har jeg i siste liten slengt meg på frisbee (ultimate), så det burde nå være nok å finne på. I verste fall er det bare å ta noen runder på dansematta hvis jeg blir for slapp. Var onsdag for første gang på de to dansekursene, rock'n'roll var skikkelig moro, selv om det var enkelt (skikkelig nybegynnerkurs). Går der sammen med Elise, erasmusstudent fra Frankrike. Internasjonale og Østerrikske folkedanser var også artig, om enn litt sært. Der var det også noen flere jeg kjente fra før. Klatring på klatrevegg har jeg funnet ut, er veldig vanskelig uten klatresko. Det tenkte jeg ikke så mye på da jeg meldte meg på, men nå fant jeg en i graz som hadde et par i min størrelse for salg på ebay, så venter på at jeg forhåpentligvis vinner auksjonen. Frisbee er som forrige semester, masse løping og skiver som flyr alle veier (f.eks. mine :)), men veldig artig.

Så, det passet jo kjempebra, ferdig med middagen, og klar for erasmusfesten i kveld *wohoo* *party, party*

Ingen kommentarer: