29 mars 2007

Neste år


Nå er det under et halvt år igjen av erasmusåret, og tid for å planlegge neste semester. En overkommelig oppgave, men for meg tar det litt lengre tid. Vanligvis ville jeg dratt tilbake til Oslo, og begynt på en master der. Vanligvis ville jeg vel blitt i Oslo i utgangspunktet (spesielt takk til Guro og Stine som jagde meg vekk :)). Et alternativ er å bli her et år til, som vanlig student. Det blir nok litt vanskeligere, får ikke så mye stipend, og kan heller ikke si at jeg er erasmus, og dermed slippe like lett på forelesninger og sånt, men overlever nok det også. Det er uansett greit for UiO, og også for TU Graz, hvis de finner at vitnemålet fra videregående er i orden. Jeg kommer nok likevel til å spørre noen østerrikske venner først, hvordan ting fungerer når man virkelig må studere.

Påskeferie


I dag startet påskeferien for meg, den varer i 3 uker, med unntak av et kurs går intensivt den andre uka. I morgen drar jeg til Tsjekkia, blant annet for å besøke Tereza som bare var erasmus for ett semester. Jeg drar sammen med Rok og Tiina, så jeg gleder meg veldig :) Kommer tilbake 7. April, så det blir nok også tid for litt Østerriksk påskefeiring.

Ingen kommentarer: