14 mars 2007

BlogTIKKEN



Av en eller annen grunn, fikk jeg for litt siden en kommentar på bloggen min fra Anders Klungre. Han har skrevet dette på bloggen sin.

Regler:


Hver spiller starter med å skrive 6 rare ting om seg selv, eller rett og slett noe ingen andre vet. Bloggere som blir "tatt" må skrive 6 ting om seg selv i sin egen blogg, i tillegg til å angi reglene for spillet. Til slutt velger spilleren 6 0 nye bloggere som "har den", og lister navnene deres. Etter det er gjort, skriver han eller hun en kommentar på bloggene til hver av dem, for å la dem vite at de har blitt "tatt", og at de må lese bloggen til den som tok dem for mer informasjon.

1. Når jeg var liten (2-3 år?) falt jeg fra brygga ved hytta i Mandal, og storesøster Tonje måtte hoppe uti vannet for å redde meg. Pappa måtte da sy et par sting i hodet, og kanskje er det på grunn av denne hodeskaden at jeg er blitt litt spesiell :)

2. Jeg har skrevet mange limerick på forskjellige lagsturer og liknende, ikke alle var like uskyldige (unnskyld til de som føler seg truffet). Vanligvis skrev jeg diktene, og fikk noen andre til å fylle inn navn, så det var egentlig litt tilfeldig hvilke navn som stod.

3. Kallenavnet "galematias" (alternativt "gale") kom etter en skitur på Ljosland, der Einar Goksøyr Åsen synes langrennskiene mine ikke var så veldig gode å renne med utenfor løypa. Men hvorfor ikke? Det går jo kjempefort og greit, eneste er at det fort blir veldig interessant å måtte ta en sving.

4. Jeg har aldri hatt en sigarett i munnen, det eneste jeg har røykt, er passivt gjennom andre. Fram til forrige høst hadde jeg heller aldri drukket noe særlig alkohol. Tror ikke jeg trenger si så mye om det siste halvåret, selv om jeg fremdeles ikke drikker sååå mye.

5. Det hender ofte at jeg synger eller plystrer i dusjen, og også andre steder jeg er aleine. Det kan kanskje ha noe med neste punkt å gjøre:

6. Jeg er ofte glad, tilsynelatende uten grunn. Dessuten er det mye morsommere når alt ikke er dødsseriøst. Leking og spill er en viktig del av livet, og ikke bare for barn!

Jeg vil ikke sende videre til 6 andre, men jeg oppfordrer alle som leser dette til å skrive noe om seg selv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sympatisk at du ikke tikket videre,men i stedet oppfordret til frivillighet. (Leste din kommentar på bloggen til Anders...)Nå er kanskje dere som blogger flinke til nettopp å skrive litt av hvert om dagligdagse ting med en personlig vri. Eller så blir dere det- av trening. Og hvorfor er det så moro å lese? Kanskje er det fordi dere ikke tar dere selv så høytidelig. Jeg har noe å lære...

Anders sa...

Enig med herr Holte, veldig sympatisk, Matias.
Likte best nr. 5 og 6 :)