19 februar 2007

Gratulerer med dagen, Matias


Håper du får en kjempefin dag, og masse hyggelige hilsener.

Å stå i kø for sportskurs


Vanligvis ville tanken på å stå i kø for å melde meg på sportskurs, holde meg langt unna. I går stilte jeg meg opp halv 4, 15 timer før de begynte å dele ut nummer, hva har skjedd? Vel, først og fremst var jeg ikke alene, da jeg kom, var det allerede 6 foran meg. Veldig bra var det også med bordet og stolene vi kapret, og brukte til spillbord. Mens køen vokste til enden av gangen, langt ut i sidegangen, opp trappa og tilsvarende gang i første etasje, satt jeg med Birgit, Florian og noen andre, og hadde det greit. Det var også mulig å gå ut i den andre enden av gangen, for eksempel for å hente pizzaene vi bestilte. Vi satt ved det bakerste bordet på bildet. Bak oss ligger køen lang...

Underveis var det også tid for å bestemme seg for hvilke kurs jeg ville ta. Litt uvanlig var det selvsagt at jeg på plass nummer 7 ikke hadde bestemt meg, de som var foran hadde klare hensikter, å melde seg på paragliding eller klatring var de mest populære. Skal vi se, klatring høres artig ut, hvorfor ikke? *melde seg på klatrekurs*. Hva ellers? Kanskje et dansekurs, men hvilke(t)? Florian hadde bestemt seg for "Østerrikske og internasjonale folkedanser", mens Elise som jeg traff på sjongleringskurset i høst hadde heller ikke dansepartner til "Rock'n'Roll". Mulig jeg melder meg på til flere enn de tre kursene seinere, men da blir det sannsynligvis andre kurs som ikke er så populære. Nå bør noen bli fornøyd hjemme, etter alt presset som har kommet i høst (hvis jeg fortsetter på kursene).

I kveld inviterer jeg også noen til meg, til et hyggelig treff, som ikke kommer til å vare så lenge. Ble jo tross alt ikke så mye søvn, bare knapt fra 9-15. Får vel gå i gang med å lage litt mat og rydde opp, de kommer vel om 2 timer eller noe sånt.

5 kommentarer:

Anders sa...

Ja, gratulerer Matias! Haapar du har ein fin kveld hos deg!! Imponerande aa staa i ko saa lenge for noke slikt, forresten..

Anonym sa...

Til lykke!

Men dansekurs? Skumle saker...hold deg til fotballen! Vi savner deg i cupen i år, har tapt 5-3 og 8-3 så langt. Køståing høres jo nesten ut som en utholdenhetsidrett aleine.

Ha en fin kveld med venner og feiring!

Anders sa...

Ja, er det dansing vs. fotball er det vel ingen tvil kva eg ville valgt heller, men Matias virka litt maalbevisst paa det der med dansinga..
Har dokke spelt paa samme lag altsaa? Ikkje verst..

Anonym sa...

Det kommer til syne etterhvert: Han er arvelig belastet.
Ja, du har helt rett, Matias. Hælene stod i taket her. Hadde du dessuten valgt orientering og trekkspill(hører vel kanskje ikke inn under kategorien idrett), hadde jeg blitt rørt til tårer....
Kos deg videre i kveld, vi får snakkes en annen gang- når du ikke har besøk og er frakoblet.

Anonym sa...

Orientering er jo ikke så ille da. Men trekkspill og dans er jeg ganske skeptisk til.

@Anders: Vi spilte på samme lag i Blindern/Zenith/Frederikke-cup i fjor. Eller forfjor. Eller begge deler. Eller kanskje enda tidligere. Det er en studentturnering åpen for alle på UiO som klarer å stille et lag. I dag gikk det bedre: 2-1 og 5-0. Kanskje vi til og med går videre; veit du om noen som setter odds på dette?