14 august 2006

Slutt på sommerferien



Ett sted må jo denne bloggen begynne, så jeg kan vel like greit starte her. Akkurat er det jo ikke så mye å gjøre, når de fleste av vennene mine har dratt til diverse studier, mens jeg sitter hjemme i Kristiansand og venter på å dra til Østerrike. Det er jo allikevel noen lyspunkter, som å være med familien, spesielt Aslak, nevøen min på 10 måneder :).



Selv tidligere i sommer, har det ikke skjedd så mye. Av en eller annen grunn er det mange som har sommerjobber, mens jeg bare slapper av og sløver. Det er farlig, bare se på forrige tirsdag, da jeg dro ned til byen og deltok i rægas (lokalavisa fevennens agurkside, som kommer i tillegg til alle artiklene) sommerkonkurranse, bare fordi jeg ikke hadde noe bedre å gjøre. Så jeg pugget gatenavn i kvadraturen, dro ned, og la merkelappene med gatenavn ut på et kart så fort som mulig. 24 sekunder på 17 gater var vel ikke så galt tenkte jeg, og ganske riktig fikk jeg gavekort på 2 kg. ræger, en ræge-t-skjorte og -genser, men dessverre også et svært bilde i avisa ;-p

Noe av det morsomste er alle kommentarene jeg får via pappa og farmor. Faktisk mye mer enn jeg får selv! Uansett er det bra å ha noe å slå i bordet med. Kan ikke geografi sa du? HA!! Så kan jeg stille gå forbi når det er spørsmål om resten av verden...



Nok om det. Akkurat nå kunne jeg godt tenke meg en tur på fjellet. Friskt vann og luft, stort og stille og veldig fint. Det har ikke akkurat blitt så mye av det i sommer, neste sommer får jeg nok planlegge litt på forhånd... Kanskje heller ta en tur i alpene. Hvis det er noen som er interessert i en tur, er det jo bare å si i fra. Ellers har jo familien en hytte i Mandal også, der den ligger fint til ved sjøkanten. Der har jeg også vært en del i sommer, men fisking og bading i sjøen er ikke helt min stil, så jeg har ikke vært der så mye. Det var jo likevel bra med blåbær da, så noe positivt er det jo :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg er stolt av deg, jeg, lillebror. Klem Tonje