16 august 2006

Nytt sted å bo


Nå har jeg fått vite min nye adresse:
C/o Stefan Jaklitsch
Wastlergasse 5
A-8010 Graz
Østerrike
Der flytter jeg inn den 1. September, så da er det bare å komme på besøk. Mer info finnes på jaklitsch.com (tysk). Jeg skal bo i "Gartenwohnung" eller hageleilighet på norsk, altså i nederste etasje.

Det er visst en hage rett utenfor, sentrum er like ved, universitetet er heller ikke så langt unna, og den er ferdig møblert med nye møbler. Internett og TV med satelitt er også inkludert, så det er liten fare for at jeg roter meg bort i for mye studier.

Jeg drar til Graz den 1. september, med fly fra Stavanger, via Gøteborg, Hannover og Innsbruck. Litt stress, men det er samme flyet, og 1850 kroner var det billigste jeg fant. Som vanlig har jeg ikke klart å bestille i god tid, men det ser jo ut til å gå greit likevel. Flaks. Noe sier meg at det er en fordel med mer planlegging hvis jeg vil hjem til jul (og tilbake igjen!).

I tillegg har jeg også fått vite hvem jeg skal dele kjøkken med, min nye nabo blir Stephen fra Irland. Han studerer oversettelse, så jeg får vel spørre ham hvis jeg skulle stå fast på noen ord. Uansett håper jeg jo vi får det greit sammen. I tillegg satser jeg jo å treffe noen nede i Graz. Jeg kjenner jo Birgit fra før, og blir forhåpentligvis kjent med noen på språkkurset, i tillegg satser jeg på å besøke spillklubben i Graz. Det fins sikkert mange andre ting å gjøre, men det finner jeg ut av når jeg kommer ned.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Heisann Matias! Så spennende at du skal til Østerrike! Du får hilse Birgit :)

Matias sa...

Det skal jeg gjøre, Nina! Jeg gleder meg til å treffe både Birgit og masse andre folk der nede. Så er det bare å komme på besøk også :)

Anonym sa...

Nerder er også mennesker, jo takk skal du ha, det var godt å vite. Ser dine kommentarer er spamma av nerder som Anders og Nina, jeg tar dermed sjansen på å legge igjen litt jeg også. (Det er en skam at jeg ikke har sett til deg på over 2 år, Anders, er du i Oslo må du inderlig si ifra. Nina er sikkert også med på en Athen-reunion om så skulle passe.)

Nuvel, til saken, Matias skal altså til Austerrike ein tur. Jeg innbiller meg at det kan bli ordentlig så bra jeg, du får ha et riktig godt semester/år(?) og skrive litt oppdateringer her på sida, så skal jeg nok følge med. Kanskje jeg til og med poster deg en hilsen eller kommentar her, hvem veit?

Fortsatt god sommer, all den tid det er noen små epsiloner igjen av akkurat den.

Matias sa...

Jeg er med på en Athen-reunion, hvis jeg da er i Oslo. Anders kan du mase på på bloggen hans, så skal jeg skrive på bloggen min om året i Østerrike.

Godt også med litt nerdehumor:
"all den tid det er noen små epsiloner igjen" <- lol :-D

Anders sa...

Hei Robin! Kjekt å sjå innlegg frå deg her, ja sannelig er det ein småskam at vi ikkje har treffest igjen sidan sommardagane i 2004. Men det kan vi jo endre på? Nokon som har høyrt frå Henrik? Eg høyrde sist frå han på bursdagen hans, då var han ute og sprang i skogen som vanlig :p Hilde er vel ganske nær Oslo også for å si det sånn :)
Hmm.. eg hadde nesten foreslått 30. eller 31. august, to av få datoer som passer bra for meg :) men det er jo midt i uka da, så spørs på Henrik.. Og Matias, du skal vel ikkje opp før den 1.?

Wow.. det her trur eg var ny pers i anslag på kommentar for min del! :p Kva dykk hev å seia?

Anders sa...

Nei nå tulla eg fælt. Hilde var jo ikkje med på IMO.. Men Paul Kjetel? Kor det er med han skal tru..? Lenge sia eg har høyrt noke frå den kanten :)

Anonym sa...

Er absolutt med på reunion jeg! Paul Kjetel er vel i Bergen fremdeles? Har jo mailadressen hans. Når det gjelder dato, kan jeg vel de fleste dager frem til 1. september. Hva med dere, robin og matias? Har forresten hybel med overnattingsmulighet for dem som kommer langveis fra :)

Matias sa...

Hadde ikke tenkt at bloggen skulle bli brukt til diskusjoner som dette, men det er jo bare bra :)
Jeg er i Oslo nå, i hvert fall i dag og i morgen, fredag. Neste uke har jeg ikke så mye tid. Så kan dere i morgen, fredag?

Anders sa...

hmm eg kunne dessverre ikkje.. vart det noke samling paa dokke?