02 september 2007

Inés y Galicia


Da var det jo faktisk gått mer enn to uker, hadde ikke trodd tida skulle gå så raskt. Dermed er det jo på tide å skrive en liten oppdatering... Først var vi stort sett i Coruña, eller O Burgo, forstaden 7 kilometer fra Coruña der jeg bor med Amalia og Laura (mora og søstera til Inés). Amalia kan bare litt bedre engelsk enn jeg kan spansk, så det er greit at Inés kan oversette. Det tar forhåpentligvis ikke alt for lang tid, før jeg også kan en del spansk, spesielt ikke hvis jeg blir kjent med noen spanske erasmusstudenter i Graz. Ellers har jeg også truffet mange av vennene til Inés, som stort sett også er hyggelige, men de kan vanligvis ikke så mye norsk eller engelsk.

Jeg var også i Santiago de Compostela. Selv om det er mange som går til fots, 100 km eller noe sånt, jukset vi og tok toget. Bortsett fra Katedralen, var det ikke så veldig mye der, men vi stakk innom Ringenes Herre-museet, og dro tilbake på kvelden.

Det ble litt lengre, da vi dro til Porto. Inés måtte ordne med noen papirer på universitetet i Vigo, og vi dro videre til Porto på kvelden. På tre dager fikk vi sett litt av byen, elva, prøvd ut Bacalao (som alle spanjolene spør etter), kjølt oss ned på stranda. Egentlig likner det veldig på Spania, men det var artig likevel.

Den 13. September drar jeg videre til Graz, blir litt trist å dra videre, da jeg har det veldig greit her, men jeg har fått høre at de nye erasmusstudentene er greie, og jeg har jo tenkt å treffe dem også. Dessuten gleder jeg meg jo selvsagt til jeg får besøk om knapt to uker :)

Ingen kommentarer: