17 september 2007

Graz



Nå er jeg endelig kommet til Graz, og har flyttet inn i Studenterhjemmet. Akkurat nå er det ganske tomt, men jeg tror ei flyttet inn i natt, så det blir jo spennende å treffe henne. Det ser uansett veldig greit ut, rommet er ikke så stort, men kjøkkenet er mye større enn før, og det blir forhåpentligvis mulig å invitere noen, eller gjøre noe sammen.

Den nye adressen min er:
Matias Holte
Fredrich Schiller Studententheim (eller bare FSSH)
Elisabethstrasse 85 / W701
A-8010 Graz
Austria

Ellers har jeg allerede truffet noen av erasmusstudentene, de holder på med språkkurs, men da er det jo masse tid på ettermiddagen til å gjøre andre ting.

Aufsteirern


I går var det en stor fest i Graz, der masse folk hadde tradisjonelle klær, boder med gresskarprodukter, sturm (noe mellom druesaft og vin), kjøtt, håndverk og dans. Alt sammen typisk for Graz og Steiermark. Jeg var der sammen med Martin og erasmusstudentene hans (Martin er fadder).

Spillkveld


Med nytt semester, er det også nye spillkvelder, som alltid hos Florian. Denne gangen var vi imidlertid ganske mange, hele 8 stykker, og 5 erasmusstudenter. Det lover bra, i fjor var det ganske få som kom, mens nå er det kanskje mulig å få spilt Diplomacy eller andre morsomme spill :)

Tviler imidlertid på at det blir grilling hver uke, sånn som det var i går, men nå har jeg jo god plass på kjøkkenet til å lage mat selv...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei du!

Har du lagt ned hele bloggen din?? I så fall er det veldig trist! Vi venter på mer!! Er det noen spennende fester i Graz? Eller har du slått deg fullstendig til ro etter at du la singel-livet bak deg?

Klem, Guro