25 august 2007

Spania



Etter at jeg var et par dager i Oslo hos Stine, og i tillegg traff Guro og Martin, dro jeg til Gardermoen grytidlig i dag morges. Litt trist var det jo i det jeg forlot Norge, men jeg har jo gledet meg til denne turen en stund :)

Jeg hadde flaks, fikk sendt bagasjen helt fram, selv med to separate billetter, noe som var ganske greit da flyet var forsinket fra Oslo. Jeg var imidlertid optimistisk, sikkert derfor det gikk bra. Og ved flyplassen i A Coruña stod Inés ventende med en kjempegod klem :-)

Etter at jeg hadde truffet familien til Inés og spist middag, dro vi inn til byen og ned til stranda. Her kommer atlanterhavet rett inn, mens sola varmet godt. Selv om jeg ikke synes A Coruña er like koselig som Graz (enda), er havet og stranda noe storartet. Dessuten skal jeg jo se masse de neste dagene, og treffe mange av vennene til Inés, det blir jo litt spennende, i tillegg til at Inés har planlagt et par turer rundtomkring...

Kommer tilbake med mer etter hvert, helst etter at jeg har funnet en enkel metode for skriving av norske bokstaver...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kjekt å høre fra deg allerede. Og at du følte det litt trist å forlate Norge, i alle fall bitte litt.. Det var i alle fall veldig fint at du ble her noen uker til slutt. Både for å ha deg her og for litt datahjelp. Og når det gjelder flyreisen som gikk så bra: tenk på alle unødvendige bekymringer vi drar på. Da vi giftet oss, var det nettopp et av versene vi valgt som ledesnor for livet: Vær ikke bekymret..... dere har en Far som kjenner dere og vet alt. Ikke alltid lett å slippe taket! Kos deg videre i Spania. Og sørg for at vertskapet ditt også koser seg. Klem :-)

Anonym sa...

hei! så heldig du er :)

her er lenken til flere stipend, hvis du skulle finne på å ville bli lenger i et eller annet utland:

http://www.forskningsradet.no/servlet/Satellite?pagename=internasjonale-stipend/Page/HovedSide&c=Page&cid=1174430374130

stine

Anonym sa...

Hei vennen,
du må hilse så mye til Inès og si at testen til din eldste søster kommer. Den kommer imidlertid ikke til å være så vanskelig som den første (linært fall med alder), men den innebærer at hun må komme til Søgne ;) Håper du storkoser deg,
Klem fra tONJe

Anonym sa...

Jada Tonje, men så ble hun jo også först godkjent av meg da.. Hvordan går det i Spania, Matias? Er du blitt godkjent av familien? Var det skummelt? Vi venter spent på mer detaljer!!