01 november 2006

Zuständig


Det er det nyeste tyske/østerrikske ordet jeg har lært. "Ich bin nicht zuständig" betyr direkte oversatt "Jeg er ikke ansvarlig for dette", og er standardsvaret for å slippe videre spørsmål, og sende problemet over til noen andre. Kombinert med åpningstidene her (fram til 12), kan det gå lang tid før man endelig får svar. Jeg antar at hvis jeg ikke hadde presset på for å få et annet svar, hadde jeg blitt sendt i sirkel.

Hvert år er det en lagkonkurranse i informatikk for studenter, men Østerrike har ikke deltatt på lenge, så jeg prøver å lage et lag. I så fall drar jeg til Budapest 18-19. november, men trenger en godkjenning fra universitetet, noe som altså er en byråkratisk prosess. Kommer tilbake med mer hvis jeg drar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Byråkrati, uffavmeg. Jeg har allikevel et forslag til løsning: Hver gang noen sier "Ich bin nicht zuständig" svarer du noe sånt som "aber ich kenne Günter" samtidig som du ser morskt på den uansvarlige. Günter er mektig. Lage pengetegnet med fingra samtidig, jeg veit ikke?

Det høres i alle fall ut som du har det bra der nede, det er godt. Jeg er jamnlig innom sida, så det er koselig om du fortsetter å oppdatere.

Anonym sa...

yo Matias, how you doing man! with me everything is ok. Still remebering the time in Austria as great. again thanx for everything, hope you doing well, say hay to the people we know (that means: Marian, Birgitta and your great Irish roommate). Okeej that was it, Cheers Niek

Matias sa...

Yeah, it was so great to meet you here. You're always welcome back another time :)
I'll sure meet Marion and Stephen, so I'll say hi.
Take care in England (Or where you are now ;)