04 februar 2008

Tilbake til Oslo?


Selv om jeg stortrives med Graz, har jeg mistet mye av motivasjonen med studiet, og vurderer å droppe ut av masterstudiet her i Graz, og begynne på nytt ved UiO. Vel, litt av grunnen er at jeg akkurat i dag strøk på en muntlig eksamen. Eksamen er uten sensor, så professoren sa ganske enkelt at jeg da må ta den igjen i mars. Det har altså få praktiske konsekvenser, men det føles ganske kjipt. Da har jeg forhåpentligvis mer motivasjon til å lese framover.

En annen grunn er at jeg heller ikke kjenner så mange til neste år. Alle erasmusstudentene pluss Inés og Martin drar hjem til sommeren, og med Florian er det også usikkert. Dermed har jeg egentlig få gode venner igjen i Graz, og flere i Oslo. Litt av grunnen er jo at jeg trives veldig godt med dem jeg er mye sammen med, Inés, Martin, Ajda, Florian, .., og dermed var det ikke nødvendig å bli kjent med så mange andre.

Nå kommer jeg altså til å søke på et masterstudium i Oslo, og med mindre jeg finner noen gode grunner til å studere i Graz eller andre steder, blir det nok minst ett semester i Oslo til høsten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei! Så koselig at du har begynt å skrive på bloggen igjen! Begynte å bli litt redd for at du hadde gitt den opp, ja. Vi gleder oss veldig til å få besøk i Oslo snart!

Klem, Guro